Hyundai ix55

Vytvořeno 02.05.2009 17:33:19 | Poslední změna 02.05.2009 17:35:44
Hyundai ix55

Hyundai ze severoamerické verze Veracruz vyvinul a pro Evropu náležitě upravil sedmimístné SUV ix55. Vůz s velkým vnitřním prostorem, širokou sériovou výbavou a třílitrovým naftovým šestiválcem jsme testovali jako první redakce v Česku.

Krize nekrize, Hyundai chrlí jeden model za druhým. Nejnověji vedle malého hatchbacku i20 coby nástupce veleúspěšného getze a faceliftovaného matrixu přijde 12. ledna na trh zástupce kategorie SUV – sedmimístné ix55 poháněné přímovstřikovým turbodieselem 3.0 V6 CRDi/176 kW. Devizou vozu proti nepočetné konkurenci se stala základní cena 949 900 Kč ve verzi Comfort 4x4, například Land Rover Discovery3 s výrazně chudší výbavou S stojí od 998 000 korun a BMW X5 v provedení xDrive30d dostanete od 1 405 000 Kč. Testovali jsme prostřední úroveň Style 4x4, která se prodává bez stokoruny za rovný milion korun.

Santa Fe získalo většího brášku, který od pohledu budí pozornost vnějšími rozměry: mezi nárazníky naměříte 4840, přes boky 1945 a do výšky 1750 milimetrů. Koncepce vozu se třemi řadami sedadel v konfiguraci 2+3+2 je daná, diskuze v redakci se však vedly kolem designu - ne každému se líbí především příď jakoby nafouknutá z kompaktu i30. Z profilu nejlépe vynikne délka vozu, tvar střechy a vysoký ponton, který opticky odlehčuje stříbřitý plast na spodku dveří, prazích a lemech blatníků. Nechybějí velkoplošná zpětná zrcátka a pětipaprsková 18" litá kola, jež dobře vyplňují blatníky. Zádi dominují velkoplošné svítilny a dvě oválné koncovky výfuku.

Nástup do vozu usnadňuje velký úhel otevření dveří a sedadla ve správné výšce, nemusíte si příliš nakročit. Navíc nepřekážejí žádné prahové nástavce, takže nehrozí ušpinění nohavic. Konstruktéři dobře sladili měkčené plasty, stříbřité doplňky a kožené čalounění, v kabině jsme se cítili příjemně. Chválíme úzký středový panel, který nepřekáží pravému kolenu řidiče, do ruky dobře padnoucí... (více v čísle)