BMW 3: Facelift, dvouspojková převodovka, přímé vstřikování a nový 330d

Vytvořeno 02.05.2009 17:36:19 | Poslední změna 02.05.2009 17:37:01
BMW 3: Facelift, dvouspojková převodovka, přímé vstřikování a nový 330d

Přední část vypadá po faceliftu dynamičtěji. Nový nárazník působí širším dojmem, „ledvinky“ tvořící masku chladiče přišly o zesílený okraj v horní části. Přední světla mohou obsahovat funkci denního svícení a v případě bi-xenonových světlometů také směrová světla ze světelných diod. Na bocích se nacházejí nové nástavce prahů a nová zpětná zrcátka, která pokrývají větší úhel.



Zadní část doznala ještě více změn, aby vizuálně podpořila sportovní charakter řady 3. Nový je zadní nárazník, zadní sdružené svítilny a upravené bylo víko zavazadlového prostoru. Koncová a zadní směrová světla jsou tvořena světelnými diodami. Některé modely mají rozchod zadních kol rozšířený o 24 mm.

V interiéru se nachází nové materiály a nově zpracované plochy palubní desky. Multimediální rozhraní iDrive další generace bude za příplatek rozšířeno o funkci ConnectedDrive. Tento systém se objevuje v sériovém BMW poprvé a znamená bezdrátový přístup k internetu prostřednictvím přenosové technologie EDGE.

ConnectedDrive lze dále rozšířit o online služby BMW Assist, BMW TeleServices nebo BMW Tracking a obsahuje už v současnosti nabízenou funkci automatického přivolání pomoci v případě nehody. Novinkou je také navigační systém Professional s 80GB harddiskem.

Doby, kdy poslední dvojčíslí označovalo u BMW zaokrouhlený objem motoru, jsou dávno pryč a to se nemění ani s aktuální modernizací. Faceliftovaná trojková řada nabídne celkem deset motorů – benzinový čtyřválcový dvoulitr v 318i a 320i, benzinový šestiválcový třílitr v 325i a 330i a dvoustupňově přeplňovaný třílitr 335i. Podle stejné logiky jsou pojmenovány i turbodiesely 318d, 320d, 325d, 330d a 335d. Všechny motory se budou dodávat se šestistupňovou manuální převodovkou nebo volitelně (kromě 335d) se šestistupňovým automatem.

Motor 330d je novinkou. Díky použití přímého vstřikování common-rail třetí generace, variabilní geometrie lopatek turbodmychadla a filtru pevných částic splňuje (stejně jako 318d, 320d a 325d) emisní normu Euro 5. Příplatková technologie BMW BluePerformance s přídavným katalyzátorem oxidů dusíku snižuje emise těchto plynů na úroveň požadovanou plánovanou normou Euro 6.

Všechny benzinové motory budou vybaveny přímým vstřikováním paliva High Precision Injenction.

Standardně bude všech deset motorů vybaveno balíčkem BMW EfficientDynamics, který zahrnuje funkci Auto Start/Stop, inteligentní alternátor, vypínání postradatelného příslušenství, pokud není potřeba, a automatické uzavírání nepotřebných otvorů pro přístup vzduchu.

Modernizovaný systém pohonu všech kol xDrive bude po faceliftu dostupný s pěti motorizacemi (325xi, 330xi, 335xi, 320xd a 330xd). Model 320xd bude prvním čtyřválcovým BMW trojkové řady s pohonem všech kol. Navíc modely 335i Coupé a Convertible získají novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která zajistí lepší akceleraci a nižší spotřebu v porovnání s manuální převodovkou.